Oldalak

2014. február 4., kedd

Fügegolyók (hamis)marcipánnal

Volt egy kis szabad időm
-vagyis nem igazán volt,
a ház Urának azt mondtam,
hogy takarítanom kell, ma
lehetőleg ne zargasson semmivel-,
de mivel 10 perc alatt lettem kész
az egésszel, hagytam volna ki?
Plusz volt is hozzá itthon mindenem,
az igazi marcipántól
eltekintve, de olyat meg
Hozzávalók:
-25 dkg szárított füge
-5 dkg vaj (igazi :)
-3 ek rum :))), kettő az egyben, plusz nekem ennyitől állt össze
-3 ek keserű kakaópor
-kókuszreszelék-a forgatáshoz
Ollóval lecsippantottam a fügék szárát és összevágtam,
a (hamis) marcipánt és a vajat szintén összekockáztam,
majd az egészet -a rummal, kakaóporral együtt-
a robotgépbe szórtam és nagyjából egyneművé aprítottam.
(Idő- és helytakarékos eljárás! :)))
A kókuszreszelékben (pár kanálnyi mennyiség elég)
a megformázott golyókat 
(két teáskanál segítségével "adagolva")
meghempergettem.
(Mivel az öregedés jeleként állandóan
el van fagyva a kezem, nem
maszatoltam sokat a péppel! :)))
Az ízéről pedig: kellemesen kesernyésen édes
(ezt szépen leírtam :)
-mivel a füge és a (hamis) marcipán édes,
egyáltalán nem kell plusz cukor bele,
a kakaóportól olyan "étcsokis feelingje" van,
a kókuszreszelék pedig tökéletes,
mind az íze, mind a színe miatt rá!
(De ha valaki mégsem szereti,
fele ekkora golyókat gyártva,
kakaóporban is meghempergetheti őket!)
Mindenképpen tegyük hűvösre,
mielőtt tálalnánk!
Viszont van egy kis probléma:
nem voltam olyan pontos, mint Hankka
-nálam csak 28 db lett!
:)  :)  :)

Ui.: azért biztos, ami fix, kocsiba ma nem ülök!
Helyette viszont megyek takarítani!
 :)))


2 megjegyzés:

  1. Pont ezt a kesernyésen édes ízt szeretem benne, szerintem nagyon fincsi! :) Jó gyors voltál, még ki sem hűlt a klaviatúrám! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hagytam volna tönkremenni azt a sok fügét? :)))
      Tegnap azért (még frissiben is) rendesen rájártam! :)))

      Törlés