Oldalak

2014. február 14., péntek

Habart bableves

Hozzávalók:
-0,5 kg száraz tarkababhoz (csak mert a szép színét is ettől fogja kapni a leves!)
-1 darab füstölt csülök, füstölt oldalas, vagy -porc, vagy bármilyen füstölt áru...kell bele!
-4 kisebb fej vöröshagyma-héjával, egészben hagyva (csak mert szeretem)
-2-4 gerezd fokhagyma (opcionális, de én szoktam tenni bele)
-só, bors, ételízesítő
-3-4 db babérlevél
-borsikafű-csökkenti a felfúvódást!
 (ez viszont szigorúan opcionális, mert nem mindenki szereti az ízét)
a "habaráshoz":
-1 nagyobb dobozos tejföl (3 dl)
-2 ek étkezési keményítő (kevés hideg vízben elkeverve)
a tálaláshoz:
-ecet (nálunk NEM opcionális, kötelező tartozék :), vagy
-apróra vágott, sózott, ecetes hagyma (ha nem megyek sehová :)
-friss kenyér (na, ez szabadon választható :)
A babot a főzést megelőző este kiválogatom, átmosom
és egy jó nagy tál hideg vízbe beáztatom.
Másnap a vizet leöntöm róla és az egész csülökkel
együtt teszem fel főni, a fűszerek társaságában.
Miután megpuhult a bab (sacc 1 óra),
kiszedem a füstölt árut a levesből, harapható méretűre
vágom össze, a levest behabarom és visszaöntöm
a csülökdarabokat is a többihez.
Nyáron (én) kizárólag jól behűtve eszem,
télen forrón, de kinek hogy szimpatikusabb.

Egy a lényeg: az ecet és a hagyma
nem maradhat el mellőle! :)))


4 megjegyzés:

  1. Jaj, de szép emlékek, ilyet is a mama főzött mindig, ezt nagyon szeretem. Évek óta nem ettem, sajnos babot most nem ehetek, de a családnak mindenképpen megfőzöm jövő héten:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A babot legalább itt is-ott is lehet kapni! :)))

      Törlés
  2. Jól behűtve még soha nem kóstoltam, mindig jó melegen, friss fehér kenyérrel, nyammm! :) Most nagyon megkívántam nálad, jövő hét végén főzök is egy jó nagy adagot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán azért, mert nyáron ritkábban eszünk nehéz leveseket, mint amilyen ez is, de próbáld ki egyszer (kétszer, háromszor... :)))!

      Törlés