Oldalak

2014. október 30., csütörtök

Lisztmentes csokitorta

A recept-másolat teljes egészében a
beastie-bistro.blogspot.hu oldalról származik!
Mert a történethez szorosan hozzátartozik,
hogy miután jó ideje
lisztet nem nagyon teszek ételbe
(nincs semmi különös problémám :),
de sütemény anélkül, ugye, meg nem nagyon
képzelhető el, ismét a nagy szent világhálón
 kezdtem kutatásba és
rá is találtam erre a szépségre!
(A torta a sütőben még nagyon szépen festett-ahogy kivettem, összeesett.
DE, mivel nem sütis bloggernek indultam,
ezért ugye, most én nem dőlök kardnak?! :))))) 
 
Hozzá (önszorgalomból, vagy, mert mínusz fokokban
nem éppen fagyira vágyik az ember asszony :)))
készítettem egy kis fehércsokival (ami nem is csoki :)
kikevert mascarponét
-istenkirály lett a végeredmény! :)
(Még az összeesés ellenére is! :)))
Hozzávalók:
-12 dkg vaj (igazi :)
-22 dkg porcukor
-6 db tojás
-14 dkg étcsokoládé
-csipet só
A sütőt előmelegítem 180 fokra.
Vízgőz fölé tálat teszek és az étcsokoládét
felolvasztom, majd kicsit lehűtöm.
Közben a puha vajat a porcukorral és a csipet
sóval fehéredésig keverem.
(A vajat érdemes kivenni a hűtőből legalább
este, ha másnap nekikezdünk a történetnek!)
Ezután kerül bele a tojások sárgája (egyenként),
ezzel is alaposan kikeverem.
A tojások fehérjét kemény habbá verem és
gyors mozdulatokkal a krémhez keverem
(ne törjük a habot nagyon össze!).
A tortaformát (25 cm-es) sütőpapírral alul
és oldalt kibélelem, a masszát beleöntöm,
majd 25-30 perc alatt megsütöm
-a tetejének meg kell szilárdulni, de tű-próbázni
kell közben, hogy a belseje éppen megsült-e?!
(Nem szabad csont szárazzá sütni, csak mert
hűlés közben is szilárdul még!)
Hidegen (max. langyosan) szeletelhető szépen.



1 megjegyzés: