Oldalak

2015. február 23., hétfő

Panna cotta epervelővel

A recept eredetileg az Észak-Olasz régióból,
 Piemontból származik, 
de egész Olaszország területén fogyasztották 
bogyós gyümölcsökkel, karamellel, csokoládéval, 
vagy gyümölcs-szósszal tálalva; a szó jelentése: főzött krém.

Nem sok hiányzott hozzá, hogy ne kerüljön
desszert a Vendégek elé!
Én mesüge, a fagyóban felejtettem az epreket
...lehet, hogy pont ez lett végül a szerencséjük!? :)))
Hozzávalók (8 nagyobb és 4 kisebb pohárhoz):
-1,6 liter, 3,6%-os tej
-8 dl tejszín (30%-os)
-16 lap-zselatin
(a Komám szerint homok volt a pohara alján...azt mondta, nem mostam el rendesen a tejet :)))
A tejet a tejszínnel és a vaníliás cukorral
 forrpontig melegítem. Csak!
A zselatin lapokat bő hideg vízbe áztatom pár percre,
majd kinyomkodom és egyesével belekeverem
a tejszínbe; üvegpoharakba szétosztottam,
majd hidegre tettem pár órára
-most a spajz is elég hideg hozzá.
 
A feltét most:
-1 kg eper (jelen esetben fagyott állapotban :)
-porcukor (ízlés szerint)
-kb. 2-3 dl epres kölyök pezsgő (még szerencse, hogy ilyet mindig tartunk itthon :)
Ezeket konyhai késes robotgépbe teszem és az aprítás közben
adagolom hozzá a pezsgőt, amíg annyira folyékony állagot
nem érek el, hogy kanállal már tudjam majd adagolni.
A Kicsik folyamatosan repetáztak belőle,
innen gondolom, hogy nem lett nagyon rossz! :)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése