Oldalak

2013. szeptember 15., vasárnap

Francia paradicsomos bableves

A kinti hőmérő 11 fokot mutat!
Ajtó, ablak bezár-a kazánt bekapcsolni elég durva lenne még
(bár, ha rajtam állna...)!
Mivel a Királylány az ágyat nyomja, a ház Ura pedig dolgozik
-bár 5 órától fenn vagyok-, viszonylag sokáig maradtam ágyban.
Magamhoz képest. :)
Egy ideje olvasgatok egy blogot
ott találtam rá erre a receptre, amit ezúton tisztelettel,
a saját oldalamon is megosztanék! :)
Lélekmelegítő őszi leves!  :D
Természetesen adaptálva (nálam mi volt itthon), de a lényege ugyanaz.
Hozzávalók:
-2 doboz fehér bab-, vagy paradicsomos bab konzerv
-20 dkg házi, füstölt szalonna
-1 füstölt kocka (sajnálom, szeretem)
-1,5-2 dl paradicsom sűrítmény
-1 nagy fej vöröshagyma
-4 gerezd fokhagyma
-4 db babérlevél
-1-1 kk szárított kakukkfű és oregánó
-2 kk szárított petrezselyem
-tengeri só
-darált bors
-2 ek cukor
-sacc 2 liter víz, vagy húsleves
A hagymát, fokhagymát és a szalonnát kis kockára vágom, 
sóval, borssal együtt teszem a tűzre
-így elkerülhető a derékig érő füst a konyhában. :)
Ezután a fele vízzel felöntöm, beleteszem a fűszereket,
 a babot, majd a paradicsomsűrítményt
és felöntöm a maradék vízzel.
Kis lángon, fedő alatt, fél órát hagyom rotyogni, 
hogy összefőjenek az ízek.

A Királylány- aki egyéb iránt nem eszi a babot-, 
egy nagy tányérnyit bekanalazott és közölte, 
hogy ez majdnem olyan, mint  
Olyan ez, csak egye!!!
Krémes, füstös, sűrű, édes, 
nagyon paradicsomos és nagyon jó meleg!


4 megjegyzés:

  1. Nyami, nagyon finomnak néz ki, a fiúk nagyon csípik a babot, én is ,de most nem hetek. Itt is 11 fok volt ma, eső és szélvihar, nem szeretem:( Holnap nálam is forró leves tervezve vacsira, csak ne kéne menni dolgozni, semmi kedvem kimenni a hidegbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon finom!
      Látom a fotóidon, hogy Nálatok sincs már rekkenőség! :)
      A 'menéssel' nekem is vannak gondjaim-
      főleg, ha az még társul is a hétfői nappal! :D :D :D

      Törlés
  2. Finom fűszerezésű, tartalmas leveskét főztél, jó is ez az ilyen hűvös őszi napokon! :)

    VálaszTörlés