Oldalak

2013. szeptember 26., csütörtök

Padlizsánkrém

...újratöltve
Mikor is tavaly ősszel megcsináltam az első adag
tudtam én, hogy nem az volt az utolsó, 
de azt is, hogy a hagyma mennyiségén/milyenségén
változtatnom kell,
csak mert két napig tejet ittam utána! :)))
Hozzávalók:
-4 db padlizsán-most is ennyi volt az áruház polcán; én kis mázlista :)
-3 kis gerezd fokhagyma;
-1 fej vörös- + fél fej lilahagyma-de okulva a tavalyi történésen, dinsztelve!
-1 dl olívaolaj
-1/2 lime leve
-só,bors
-4 púpos tk majonéz-vagy házi legyen, vagy nagyon jó minőségű,sűrű!
-pirítós + paradicsom + metélőhagyma
A folyamat most is úgy kezdődött, mint az első esetben:
szurkálás, forró sütőbe tevés (eddig, mint egy krimiben :) 
180 fokon, légkeveréssel, 1 órára. 
Majd 5 perc pihenő, a héjból való kiemelés, csepegtetés.
Közben az apróra vágott hagyma olívaolajon való dinsztelése.
Most viszont még egy újítás: nem botmixerrel törtem meg a padlizsán húsát,
csak simán egy műanyag villával-több mindent lehet így látni 
a csodás zöldség lilaság húsából. :D
Belekevertem a többi hozzávalót is 
és csatos üvegben a hűtőbe tettem egy éjszakára összeérni.
Természetesen előtte megkóstoltam 
(egy pár szelet kenyérkével), 
csak hogy jó lett -e!? :)))
Vacsora: pirítós, padlizsánkrém és paradicsom ...mmmmm!

2 megjegyzés:

  1. Én is hasonlóan majonézesen szeretem csinálni,de még ennél is kevesebb hagymával,mert a nyers hagymát nem nagyon bírja a gyomrom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a tavalyi "balesetet" akartam a dinszteléssel (sikerrel) elkerülni! :D

      Törlés