Oldalak

2013. szeptember 16., hétfő

Mexikói habcsók

Az ötlet és a recept is teljes egészében a  
blogról származik-megkívántam, megsütöttem!  :D
Hozzávalók:
-5 db tojásfehérje
-20 dkg finom szemű kristálycukor
-2 púpos ek átszitált kakaópor
-1 csipet só
-1 csipet borkősav (még szerencse, hogy a savanyúságok
iránti szerelmem miatt ilyen mindig akad itthon :)-csak tudnám, miért kell bele? :)
-1 tk vanília aroma -saját
-1 kk őrölt fahéj
A sütőt előmelegítem 130 fokra-csak mert két lapra fért a massza 
és így a légkeverést inkább rákapcsoltam.
Ha egy lapon sütjük csak, 150 fok és 
alsó-felső sütés kell neki-az Ötletgazda szerint :)))
A tojásfehérjét a cukorral együtt kezdem felverni, 
ugyanis így gyorsabb a végeredmény.
Bő félidőnél belekerül a többi hozzávaló,
az átszitált kakaóporral együtt, 
így fejezem be a habverést.
Két evőkanál segítségével kupacokat rakok a sütőlapokra
-24 db lett-, távolabb egymástól, mert fog terülni a sütőben.
Adagolhattam volna teás kanállal is, akkor falatnyi darabkák lennének,
de azt majd inkább egy másik életemben. ;D
1 óra, majd a sütőt lekapcsolom és benne hűtöm ki a habcsókot.
Feszült várakozás-ugyanis 10 perc elteltével 
már olyan illatok szálltak a sütőből, 
hogy erős ellenállás kellett hozzá, hogy 
ne szedjek ki egyet félig sülve! :D :D :D
A végeredmény pedig: az íze fantasztikus!!!
Na, de hogy kinézetre semmi köze sincs az ötletadó műhöz...!?
Pont olyan ez, mint Pelikán Elvtárs esete a Magyar naranccsal, miszerint:
" Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk!"   
Ez meg a Mienk...
...egy-egy nagy bögre habos kakaóval !  :D :D :D
 

4 megjegyzés:

  1. Kellett nekem megint éhesen nézelődni, most aztán csoroghat a nyálam! :) Érzem ám az illatát, nagyon fincsi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerinted én hogy vagyok (betegen :),
      mikor Nálad a húslevessel nézek farkasszemet???

      Törlés
  2. Gyönyörűek, én is megkívántam, cukor helyett édesítővel meg is ehetem:) Nem tudom én sem minek a borkősav bele, de az angyalok eledel tortánál is láttam olyan recepteket, az is tojásfehérjés. Nekem nincs, így anélkül is jó lesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azzal, vagy anélkül, de nagyon finom! :)
      Arról a tortáról viszont posztolhatnál!!!

      Törlés