Oldalak

2013. december 29., vasárnap

Baconos, füstöltsajtos csirkemell

...őzgerinc formában sütve.
Hozzávalók:
-1 kg csirkemell filéhez
-1 közepes dobozos tejföl (3 dl)
-3 ek liszt
-1 ek szárított petrezselyem
-40 dkg bacon szalonna
-20 dkg füstölt sajt, reszelve
-3 nagy gerezd fokhagyma
-2 egész -nagy méretű- tojás
-só, bors
-1 ek ételízesítő
-pici zsír-a forma kikenéséhez
-1-1 marék zsemlemorzsa-a formába
A húst kis lapocskákra vágom és sózom, borsozom.
A fokhagymát a húsra nyomom, elkeverem a liszttel,
hozzáadom a reszelt sajtot,  a petrezselymet,
megy bele a tejföl, a tojás és az ételízesítő.
Az őzgerinc formákat zsírozom, behintem zsemlemorzsával,
belesorolom a bacon szalonnát
-úgy, hogy a széle mindenhol kilógjon-,
a két formába elosztom a masszát
és ráhajtogatom a bacont.
Előmelegített sütő, 180 fok, 30 perc lefedve,
majd fólia nélkül, légkeveréssel újabb 20 perc.
Hagymás tört krumplival és tzatzikival tálaltam.
 Ugyanis vendégség volt felénk tegnap;
(általában a két ünnep között jövünk össze a 
Komáékkal és a Sógorékkal
-csak mert előtte mindenhol a fejetlenség és az időhiány az úr :))) 
és bár a Komaasszony ezt sütötte karácsonyra Maguknak,
(Tőle importáltam a receptet is :)
nem mondta, hogy nem esznek Nálunk is belőle
-bár a Komám és a Királylány inkább az oldalasra szavazott!   
(Biztos, ami fix, az is készült-párolt lilakáposztával.)  :D



1 megjegyzés:

  1. Én sem hagytam volna ki ezt a finomságot, körettel, salival, ahogy kell! :) De azért az oldalas sem rossz a párolt káposztával, jó kis fogásokkal vártad a vendégeket! :)

    VálaszTörlés