Oldalak

2013. december 15., vasárnap

Csőben sült paradicsomos kelkáposztabatyuk

Juditka a múltkoriban
tett közzé a blogján; én meg, mivel általában
korán reggel olvasok el  minden fontos történést,
a kávém után (de még jóval a reggelim előtt :) szoktam
a Bloggerinák csodáival szembesülni
-meg korgó gyomorral elindulni egy második csésze
kávé irányában! :)))
Jelen recept egy adaptáció, természetesen Juditkától! :)
Hozzávalók-a töltelékhez:
-1 nagy fej kelkáposzta
-60 dkg sertés lapocka (ennyi volt a csomagban :)
-2 vastag szelet házi szalonna (ennyi zsír meg kell a húshoz)
-1 nagy fej vöröshagyma
-1 közepes fej fokhagyma
-só, bors, ételízesítő
-2 tk édes füstölt fűszerpaprika
-1 tk szárított kapor
-1 tk szárított metélőhagyma
-25 dkg Ben bácsi féle rizs
-1,5 dl víz (a paradicsomos dobozokat kiöblítem vele, így még ez is
egy kis plusz ízt ad a masszának)

Lábasban vizet forraltam a kelkáposzta leveleinek
és csak addig tartottam a fövő vízben, amíg le nem vált a fejről,
(ugyanis ez jóval hamarabb szétfő, mint az édes-testvére :)
akkor azonnal hideg vízbe tettem a lapukat.
A húst direkt nem darált formában vettem, úgy
döntöttem, hogy itthon, 
a robotgéppel fogom kicsit összekaszabolni;
és elő sem sütöttem, mert végeredményben 1,5 óra alatt
simán megsül így is.
Három részletben került a robotgépbe, a fűszerekkel együtt
-addig is hagy érjenek csak egy kicsit összébb! :)
A hagymát és a fokhagymát is ezzel vágtam össze,
(teljesen jó a végeredmény)
majd belekerült a rizs és megtöltöttem 16 levelet a töltelékkel.
A maradék káposztát apróra vágtam, a tepsibe szórtam, 
sóztam, borsoztam, erre kerültek a batyuk.
-a szószhoz:
-2 doboz hámozott paradicsom konzerv
-0,5 doboznyi víz (kell, hogy tudjon  párolódni a hús)
-1 nagy fej vöröshagyma
-2 közepes fej fokhagyma
-só, bors, cukor
-1 tk édes füstölt fűszerpaprika
(a csípőset azért hagytam ki, mert a ház Ura nem annyira enné meg vele :)
+még 2dl passzírozott paradicsomlé és 1 dl víz

A szószhoz valók úgy, ahogy voltak, mentek a
robotgépbe, majd a káposzta batyukra.
-a paradicsommártáshoz:
-pici olívaolaj
-1 nagy fej vöröshagyma
-3 ek cukor
-1 nagyobb gerezd fokhagyma
-0,5 l passzírozott paradicsomlé
-0,5 l víz
-só, bors
-1 tk édes füstölt fűszerpaprika
(és most tartok ott, hogy ideje lesz az utánpótlást beszerezni,
mert alig van már az üveg alján; mondtam én, hogy beleszerettem :)
-1 tk szárított metélőhagyma

Előmelegített sütő, alsó-felső sütés, 200 fok, 1 óra;
ekkor a fóliát levettem róla, ráöntöttem 2 dl passzírozott
paradicsomlevet 
1 dl vízzel elkeverve és légkeveréssel, 180 fokra levéve a hőt, 
még 30 percre visszakerült a sütőbe.
A végeredmény egy kicsit olyan, mint a
És ha éppen nem fotózásra készül a "kicsike", 
nyugodtan együk sima tányérból, 
jól nyakon öntve a mártással, kényelmesen 
bekuckózva valami nyugodt sarokban! :)))

1 megjegyzés:

  1. Azt'a mindenit, de guszta lett! :) Én meg általában késő este nézelődök, tiszta kínzás, hogy vacsizni már nem lehet (lenne szabad), és ilyen finomságok jönnek velem szembe! :)

    VálaszTörlés