Oldalak

2013. december 30., hétfő

Kocsonya

Ne gondolja senki, hogy teljesen tétlen
voltam karácsonykor, csak hát az időgép hiánya 
ilyenkor erőteljesebben mutatkozik meg,
mint normál időben (szerintem nem csak nálam)
-ilyen is készült, mint mindig!
Hozzávalók:
-6 db sertésköröm (a hentes által szétvágatva! :)
-1 db füstölt csülök (1,5-2 kg)
-1 db bontott csülök
-3 fej vöröshagyma
-4-6 szál sárgarépa
-2 szál fehérrépa
-10-12 gerezd fokhagyma
-3 db csöves paprika
-só, egész bors, ételízesítő
A körmöt -miután alaposan letisztogattam-,
a csülkökkel együtt annyi vízben teszem fel főni,
amennyi kényelmesen ellepi;
közben a habot szedegetem róla.
Egy óra főzés elteltével bezöldségelem,
fűszerezem és fedő alatt főzöm
(nehogy kárba illanjon egyetlen csepp sem belőle :)
-mindösszesen 4-5 órát.
Ha a csülkök megfőttek, azokat kiszedem,
szétvágom és tálakba is rendezem;
a többi tovább fő.
Miután a gázt elzártam, hagyom egy kicsit ülepedni,
majd tányérokba szűröm.
És hogy mi a sorsa a körmöknek és a zöldségeknek? 
Nem ünneplős, "hétköznaplós"-nekem!
 
Hát az a szakács jutalma
-a zöldségekkel, tormával, friss kenyérrel...mmm!



2 megjegyzés:

  1. Milyen mutatós így, formában dermesztve, nagyon guszta! :) Én bizony idén még nem jutottam el a kocsonyafőzésig - és már nem is fogok. Jó esetben, talán a hétvégén végre összejön! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért készül így is ilyenkor, mert hátha valamelyik Vendégnek
      pont az én kocsonyámra (is) fája a foga! :)))
      Tehát Neked már csak jövőre lesz ilyened ?! :D :D :D
      Kivárjuk!

      Törlés