Oldalak

2014. március 26., szerda

Tejszínes, gombás szósz medvehagymával

A múltkoriban készült
egy kicsit továbbgondolt változata.
Nem volt azzal sem semmi gond
(sőt! :), csakhogy mivel dívik a
medvehagyma őrület, most
ezzel készítettem el.  :D
Hozzávalók:
-20 fej csiperke gomba
-2 kk nagy őzlábgomba-por (katt.)
-5 dl tejszín
-1 csokor petrezselyemzöld
-1 csomag medvehagyma (10 dkg)
-metélőhagyma
-2 nagyobb fej vöröshagyma
-tengeri só
-darált bors
-olívaolaj
+0,5 kg olasz durum tészta-most Bavette (ennél kifejezetten jó,
  ha minél nagyobb felületen tapad a szósz a tésztára :)))
Vizet teszek fel főni, majd ha felforrt, sózom
(jó alaposan :) és kifőzöm a tésztát.
Közben az apróra vágott hagymát, a gombával
együtt teszem fel -inkább- párolni, mint sülni
-olajon, fedő alatt.
Folyadék nem kell rá, azt enged a gomba
és bőven elég annyi.
Megy rá egy kis só és bors, no és persze
az őzlábgomba-porom (mennyei! :).
Ha megpuhult a gomba, rászórom az
apróra vágott petrezselyemzöldet
és metélőhagymát,
a felcsíkozott medvehagymát,
majd felöntöm tejszínnel és
1-2 percig összefőzöm.
És mire ezeket a sorokat írom,
már semmi nincs belőle! :)))


6 megjegyzés:

  1. Hű, de jól néz ki :)) - nagyon szeretem én is a barilla tésztákat és a gombaportól csodás íze lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha már tésztás a család, akkor legalább egy kicsit jobb fajtával bűnözzünk! :)))

      Törlés
  2. Nagyon feldobja a szószt az a kis medvehagyma:) Nálam nincs medvehagyma őrület, ebből sajnos kimaradok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is a próbálgatás-stádiumban van, az őrületet inkább a blog-szférára értem. :)))
      De tény és való, hogy nagyon kellemes aromája van! :)

      Törlés
  3. Szinte érzem az illatát, nagyon-nagyon fincsi lehetett! :) Szerintem jó ötlet volt medvehagymával készíteni, karakteres, plusz ízt adott a mártásnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma meg csináltam a következő adagot-felsőbb (Királylányi) utasításra! :DDD

      Törlés