Oldalak

2014. március 29., szombat

Tejfölös salátaleves

Szóval, hajnalban (na jó, reggel, de szombathoz
képest igen korán)
berobogtunk a Királylánnyal a NAGYboltba
és nem (ezt) terveztem, de szembe találtam
magam egy óriási rakás, hatalmas méretű
fejes salátával, úgyhogy azonnal
a kocsiba pakoltam belőle 8 fejet,
mikor is meg Tiborral találtam szembe magam
(ő szokta a táltos paripánkon a gumikat az
évszaknak megfelelőre kicserélni)
és azt kérdezte, hogy már nyulunk is van?
Milyen nyulunk? Kecske van, anya kecske!
😂
Hozzávalók:
-3 nagyon nagy fej saláta :)
-3 ek mangalicazsír
 
-4 nagy gerezd fokhagyma
-2 ek ételsűrítő
-6 dl (2 nagyobb doboz) tejföl
-2,5 ek só
 
-3 ek cukor 
-1 ek ecet
A salátát beáztatom hideg vízbe
-így is hagyom legalább 15-20 percre-,
így a homok/szennyeződés nagy része
ki is ázik, majd alaposan átmosom.
Kiolvasztom egy nagyobb fazékban a zsírt,
ehhez öntök annyi vizet, amennyiben a saláta
kényelmesen elfér majd, sózom, cukrozom
a főzővizet és beledobálom a megtisztított,
de egyben hagyott fokhagymát.
A salátát vastagabb csíkokra vágom,
így teszem a vízbe és főzöm puhára
-nem kell sokáig, elég 10 perc!
Az ételsűrítőt, majd a tejfölt hideg vízben
elkeverem és  a salátára öntöm
-ezzel már csak egyet főzök a levesen.
Ha a gázt elzártam, 1 ek ecettel ízesítem
az egész mennyiséget.
 És hogy a maradék 5 fej salátából mi lett?
Paprikás krumpli
FONNYASZTOTT SALÁTÁVAL.
:)))
A fejes saláta sok karotint és B-vitamint tartalmaz
-kalcium, kálium és vas teszi még értékessé.
Igen jelentékeny továbbá a C-vitamin-tartalma,
ezért különösen ajánlatos a fogyasztása kora tavasszal,
amikor a szervezet vitaminkészletei kiapadóban vannak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése