Oldalak

2014. március 21., péntek

Medvehagymás tócsni

Szóval, az áruházban bóklászva,
(azaz törtem a fejem erősen, hogy
mi a fenét kellene vacsorára készíteni?! :)
ráakadtam egy halom csomagolt, tisztított
medvehagymára
(simán csak szembejött, nem készültem rá :)
és mivel a csapból is majdhogynem ez folyik,
vettem belőle.
Kis cetliken szoktam meghagyni (magamnak :),
hogy mit kellene következő kör(ök)ben főzni;
a legelsőre mi volt írva? TÓCSNI.
EZT KELL, HOGY SÜSSEK BELŐLE!   :)))
Van a blogon egy teljesen
hagyományos, bevált TÓCSNI receptem is;
ez egy kicsit másabb,
ebbe nem kerül vöröshagyma
-majd meglátom, mi sül ki belőle! :)))
Hozzávalók:
-6 db közepes méretű krumpli
-50 g medvehagyma (a csomag fele, a másik fele a tejfölbe kerül)
-20 dkg sima liszt (10 púpos evőkanál)
-2 ek mangalica zsír
-5 egész tojás
-tengeri só
-darált bors
tálaláshoz:
-tejföl (sűrű, krémes-a német fajta :), jó sok!
-50 g medvehagyma (apróra vágva)
-tengeri só
-darált bors
-citromlé (igazi)
A krumplit nyersen lereszelem
(food processzorral-tudja, kinek szól! :)))
így minden ujjamon marad
gyári mennyiségű fedőréteg :),
hozzákeverem az apróra vágott medvehagymát,
zsírt, tojást, lisztet és az ízesítő anyagokat.
Egy teflon edényt felmelegítek
(18 cm átmérőjű kis aranyost :),
szedőkanálnyi
mennyiségű masszát öntök bele,
aminek mindkét oldalát jól átsütöm
(8 db tócsni kihozható és még plusz zsír
sem kell a sütéshez).
Jó dolog sült ki belőle! :)


4 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, én kisebbekre szoktam sütni, de így nagyon tetszik:) Nálunk matutkának nevezték, de nem is tudom hányféle neve lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként én is, ráadásul olajban sütöm!
      Ez most egy vaci új módszer és azt hiszem megtartom
      (mármint a teflonban sütést), mert nem kell hozzá
      plusz zsiradék, a sütéshez! :)

      Törlés
  2. Nagyon jól is néz ki, jól összehoztad a tócsnit a medvehagymával. :) Hm, a medvehagymás tejföllel de elfogadnék most egy lepényt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tócsni maga is nagyon-nagyon finom, na, de a tejföl hozzá
      -mmmmm! :)))

      Törlés