Oldalak

2012. november 3., szombat

Tejszínes csirkepörkölt

Hozzávalók:
-egy szebb fajta csirke-lehetőleg minden része,
-1 közepes fej vöröshagyma-apró kockára,
-2-3 gerezd fokhagyma,
-fél paprika,
-1 db paradicsom-héj nélkül,apróra,
-só, bors, ételízesítő, csemege paprika,
-1-1 csipet őrölt kömény és őrölt babérlevél.
A hagymát és a fokhagymát olajon -lassú tűzön- dinsztelem; 
a tűzről levéve rászórom a fűszereket, a paradicsomot, a paprikát, 
belepakolom a darabolt csirkét - annyi vízzel öntöm fel, amennyi pont ellepi
- puhára főzöm.
Ha megfőtt minden, ráöntök kb. 2 dl. tejszínt
-de nem főzőtejszínt, hanem habtejszínt- és 5 percet főzöm még!
Pár recepttel ezelőtt már írtam a tejszínek közötti különbségről, 
maradjunk annyiban, hogy én mindig a magasabb zsírtartalmú 
habtejszínt részesítem előnyben.  
Se lisztet, se étkezési keményítőt nem teszek hozzá, 
mert hosszabb lével szeretjük és amiből lehet, 
megpróbálom ki is hagyni a lisztet. 
Tarhonyával tálaltam, de rövid csövet is főzök ki hozzá, 
mert a gyermek azzal eszi.
Mellé uborkasaláta kerül(!) +  nekem egy kis ecetes, 
csípős Jalapeno paprika :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése