2012. november 9., péntek

Lilahagyma lekvár

Ennyi a 'maradvány' a két évvel ezelőtti befőzésből- kb. 10  ilyen üveggel lett-, ez maradt. De ez jó, mert azt mutatja, hogy sikerült. Ünnepek előtt böngésztem a Szent Világhálót házilag készíthető ajándékok után és ennek volt a legszebb feltöltött fotója-a recept Limarától származik, majdnem teljesen importáltam. Nem bántam meg! Mivel karácsonyra készítettem, a közvetlen családtagok kaptak belőle 1-1 üveggel- masnival rákötöttem a receptet is. Szerintem szép ajándék és finom!
Ezt a fajta lekvárt nem kenyérre kenve esszük, hanem leginkább a karácsonyi sült kacsa mellé, vagy sültekhez,vadhúsokhoz.
És mivel (lassacskán) közeleg a karácsony, újra előveszem a receptet. (Több kiló hagymából készítem!)
Hozzávalók:
-1 kg lila hagymához-szálasra vágni:
-40 dkg nádcukor, méz, barnacukor -ami van / nálam méz és nádcukor,
-1 kk. só,
-2 db babérlevél,
-4 db fahéj rúd,
-6 db szegfűszeg,
-2 dl balzsamecet / nálam 1,5 dl jó minőségű balzsamecet+0,5 dl Ponti Glassa,ami bár drága, de páratlan íze van,nagyon szeretjük,
-2,5 dl száraz fehér-, de inkább vörösbor,
-20 dkg aszalt gyümölcs-áfonya,mazsola,szilva,amit szeretnénk bele.
A hagymát a cukorral kezdem karamellizálni-lassan, nem sietek! Lényegesen jobb lesz a végeredmény! Ha ez megvan, mehet bele a többi hozzávaló (a fűszerek gézbe, vagy teatojásba) és lassú tűzön (kerámia belsejű vas serpenyőben) viszonylag sokáig főzöm, míg kavarás közben már látni lehet az edény alját.
4 kis üvegbe töltöm úgy, hogy mindbe beleszúrok egyet-egyet a fahéj rúdból.
Szeretném, ha el is állna egy ideig, de mivel ebben nincs tartósítószer,dunsztolom-gyöngyözve fövő vízben 10 percig, majd pokróc alatt kihűtöm. Ha azonnal fogyasztjuk, ez a lépés kihagyható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése