Oldalak

2015. december 20., vasárnap

Hókifli

Valami újdonság-sütemény kell az idei
karácsonyra is, főleg, hogy az év végi jól
megérdemeltem elég hosszúra alakul
...nincs mentség, sütnöm kell! :)
Hozzávalók:
-40 dkg süteményliszthez
-25 dkg Rama
-2 dl tejföl
-2 tekerésnyi só

a töltelék:
-szilvalekvár (amit a nyáron főztem sütöttem be és ami olyan kemény lett,
 hogy pont ehhez a süteményhez jó az állaga...de ehhez kiváló :)))

a forgatáshoz:
-porcukor és
-VANÍLIÁS CUKOR keveréke
Kezdem azzal, hogy bár a Nagymamám megtanított
-többek között- arra,
hogy a vajat miképpen kell a liszttel, kézzel összemorzsolni,
de mivel a technika a pártomon áll, ezt most inkább
a robotgépre bíztam. :)
Szóval a lisztet és a kis kockára összevágott, hűtő-hideg vajat
a robotgép dagasztószárával összedolgozom
(kb. 10 perc), ekkor adom hozzá a tejfölt és a sót
-kiváló állagú, jól munkálható tészta lesz.
A tésztát becsomagolva hűtőbe teszem (el is áll pár napig),
majd pár óra múlva kiveszem, négyfelé vágom
és (rétes-)lisztezett gyúrólapon kinyújtom olyan vékonyra,
hogy már kezd látható lenni a minta, a lapon.
Nagyobb köröket szaggatok, amiknek a szélére
egy-egy kis darabka szilvalekvárt teszek, a köröket feltekerem
(közben kiflivé formázom) és előmelegített sütőben, 180 fokon,
10-12 perc alatt világosbarnára sütöm
-nem kell tovább!
A sütőből kivéve azonnal meghempergetem a cukorkeverékben,
tálcán kihűtöm, majd lefóliázva elteszem karácsonyig
- 70 57 45 darab kis finomság lett a végeredmény
(teljesen mindegy, új adagot kell sütnöm). ;)))
Mennyei kis sütemény!

2 megjegyzés:

  1. Ezt én is megsütöm karácsonyra!
    Köszönöm az ötletet és a receptet!😘

    VálaszTörlés