Oldalak

2018. június 20., szerda

Sárgabarack lekvár

 És akkor most jöjjön egy olyan
lekvár, ami a Gyermek legnagyobb
kedvence. :)

Hozzávalók:
-sárgabarack
-cukor
-3:1 dzsemfix
-pici víz

Kezdem azzal, hogy van a kertünkben egy kis
sárgabarack fa is, amin nem túl nagy szemű,
de annál finomabb barackok vannak
...már csak a legtetején, mert amilyen magasságig
(esetemben akár mélységnek is lehetne nevezni 😄)
felértem, azokat tegnap lemajomkodtam a fáról.

Na, de a lényeg, hogy lett 3,5 kiló (tiszta súly)
nagggyon finom sárgabarack, amiből semmi
mást nem készítettem, csak lekvárt, a
sárgabarack lekvár rajongói klub Tagjának. 😀
Tehát a folyamat: a barackokat mosom
(vagyis beáztatom hideg vízbe, ezeknek ennyi elég),
kimagozom, súlyt mérek
(hogy mennyi cukor és hány zacskó dzsemfix fog kelleni)
és egy kevés víz
(ebben az esetben kb. 2 dl, hogy meginduljon a barack),
valamint a cukor (1 kg) kíséretében főni teszem.
Folyamatosan érdemes kevergetni, nehogy leégjen!
Jó 10 perc elteltével összeesik annyira a gyümölcs,
hogy bele lehet engedni a botmixert és mivel ebből
kifejezetten lekvárt akartam, teljesen összeturmixoltam.
Ekkor -még mindig a botmixerrel- hozzákeverek
3 zacskó dzsemfixet
(picivel kevesebb elég lenne, de ennyi különbségnél
inkább felfelé szoktam kerekíteni)
és pár percig összeforralom az egészet.
A lekvár alaposan kimosott kis üvegekbe kerül,
majd lezárás után azonnal fejre állítom, 5-10 percre.
Ebből a mennyiségből 12 kis üvegnyi lekvár lett.

Az oldalt helyet foglaló főszereplőt azért hagytam
ki egy üvegből, hogy a Rajongó azonnal véleményt
is tudjon mondani róla! :)))
Szépítés és/vagy okosítás
után mennek ki megpihenni
a kamra polcára. ;)
Update 2018.06.29...a ház Urát akartam felzavarni a kis barackfánk tetejére, de olyan nagy franc, hogy a szomszéd Bácsinknak adta ki a munka javát (van egy nagyon hosszú szárú, kosaras gyümölcsszedője), Ő pedig közben a fa alatt szórakoztatta Bandi bácsit! 😂
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy még majd' 2 liternyi lekvárt tettem el! 😍
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése