2012. október 16., kedd

Görögdinnye héj - savanyúságnak


Elsősorban kitűnő íze és cukortartalma miatt kedveljük,
a benne lévő vitaminok nem jelentősek.
Víztartalma 90-95%, így fogyasztásával a szervezetbe
jutó víz a veseműködést előnyösen befolyásolja.
Régebben vizelethajtó tulajdonsága miatt gyógynövényként is emlegették.
A görögdinnye a tökfélék családjába tartozó zöldség/gyümölcs.
Minden esetre általában gyümölcsként tekintünk rá.

Én nem csak így!
Egy "sztár"szakácstól olvastam, hogy a héját soha nem esszük meg
-ezt részben most megcáfolom-
de lehet, hogy csak azért eszek ilyesmiket,
mert én nem vagyok sztár séf! :)
Természetesen ebből is készítek savanyúságot
-nem kis sikerrel.
A lé receptje megtalálható a kisvödrös- és üveges savanyúság
 bejegyzésemben-sok savanyúhoz ezt használom .
Egy dinnye héjából kb. 8 db 750 ml-es üveggel lehet
savanyút készíteni
-ez teljesen hibátlan, ha azt vesszük, hogy egyébként
a kukában, vagy faluhelyen a  tyúkok előtt landolna!
A dinnye héját alaposan megsúrolom, mielőtt felvágom,
s miután kiszedtem a szép piros belsejét
(egy picit a piros húsából rajtahagyok),
ami így kisebb helyen is fér el a hűtőben (L.Mami ötlete!),
felszeletelem akkora csíkokra, hogy ügyesen az
üvegbe lehessen pakolni.
A külső héjat rajtahagyom eltevéskor, mert dunsztolás
közben így nem puhul ronggyá (gyöngyözve fövő vízben 20 perc,
majd pokrócok alatt kihűtöm; ugyanolyan roppanós
marad, mint az uborkák); viszont evésnél a zöldet levágom,
úgy teszem az éhes sereg elé.
Azért is szeretem ezeket a praktikákat-mint amilyen a héj eltevése is-,
mert folyamatos a nyári munka, nem egyszerre kell
megzakkanni a sok betakarítani valótól
-és milyen jó is, amikor szép sorban töltődik fel a kamrapolc!
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése