Oldalak

2012. október 15., hétfő

Padlizsánkrém

Kezd jólesni esténként egy kis meleg a házban, s
 ilyenkor különösen kellemes a konyhában, 
ha még a sütő is melegít. 
Most kivételesen a ház Ura rebegte el óhaját, 
mégpedig a padlizsánkrémet pirítóssal.
Rajtam az ilyen nem múlik; levadásztam az utolsó 
padlizsánokat az áruházban, s este, mire a Gyermek 
elkészült a leckéjével, én is kész lettem a sütéssel. 
De csak sorjában!
Hozzávalók:
-4 db padlizsán (ennyi volt,de rendes mennyiség lesz belőle!);
-2 nagy, vagy 3 kis gerezd fokhagyma;
-2 fej hagyma-most fehéret vettem (de megjártam,mert erősebb, mint a többi, úgyhogy a 2. pohár tejet iszom, miközben írok  :(    :) -maradjunk inkább a vörös-, vagy lila hagymánál, vagy 1 fejnél a fehérből ;
-1 dl olívaolaj;
-1/2 zöldcitrom leve;
-só,bors;
-4 púpos tk. majonéz-vagy házi legyen, vagy nagyon jó minőségű,sűrű!
Ja, és természetesen paradicsom + pirítós!
A padlizsánokat egy pár helyen megszurkálom 
és előmelegített sütőbe teszem 
190 °C/ 60 perc/légkeverés/rácsos tepsi- egészben.
Egy pár perc pihenő és olyan könnyen válik le a külseje, 
hogy szinte kifordul belőle a padlizsán csodás húsa
-sűrű szita, 10-15 perc csöpögtetés.
Míg ezek sültek, nagyon apróra vágtam a hagymát, 
belenyomtam a fokhagymát, sóztam, borsoztam 
és ráfacsartam a fél zöld citrom levét-így állt 30-40 percet-; 
így enyhül a hagyma ereje 
(vagyis enyhülne, ha én birk... maradok a vöröshagymánál!).
A padlizsánokat a hagymás eleggyel botmixerrel pürésítem; 
ezután már kézi erővel -és habverővel- dolgozok, 
lassú csorgatással belekeverem az olajat és végül a majonézt.
Ízesítem még, ha szükséges és tálalok- pirítóssal, koktélparadicsommal.
Még jobb, ha áll egy éjszakát, hogy összeérjenek az ízek. 
Ha valaki nem kóstolt még ilyet, kóstoljon! 
Ez is megéri a macerát !!! :D
Ui.: Erdélyben nem tettek bele majonézt-közölte a ház Ura (bár f...ja sincs, mibe mi kerül :))).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése