Oldalak

2012. október 2., kedd

Házi ketchup

Jöjjön még egy kis paradicsom!
Úgy sem tudjuk már nagyon sokáig élvezni
a friss, nyári ízeket.
A receptet nem én találtam ki, anyukám egyik
nagyon kedves ismerősétől származik; 
hosszú évek óta főzi, nagyon finom recept
és én is átvettem egy jó pár éve.
(Most nincs kép, haragban vagyok a fényképezőmmel
(tegnap ugyanis túrós sztrapacska volt a menü
-igen, rendes sztrapacs-
nagyon szépen ki is tálaltam, de olyan képeket csinál
mostanában a gépem, hogy jóformán csak a tányért
ismertem fel! :( )
Jöjjenek a hozzávalók és az elkészítése:
-4,5 kg paradicsomot
-4 gerezd fokhagymával 45 percig kis lángon főzünk, majd átpasszírozzuk;

(aki szereti, 2 csípős paprikát is hozzáfőzhet, de a végén is ki lehet venni a léből és ahhoz külön hozzáfőzni).
-2 nagy hagymát apróra vágni,
-5 szál angol zellerrel (szárzeller, halványító zeller),
-1 nagy szeletelt répával serpenyőben, 
-4 ek olívaolajban kicsit átpirítani;
-4 kaliforniai paprikát szeletelni,hozzáadni a pirított zöldségekhez,ráönteni
a passzírozott paradicsomot,beletenni:
-1 ek zsályalevelet,
-6 babérlevelet,
-szegfűszegből néhányat (nagyon szeretem az ízét; a végén ki kell venni),
-1 kk fahéjat és kis lángon 1 órát főzni kell.
-25 bazsalikomlevelet (frisset) és
-1 jó köteg petrezselyem zöldet durvára vágni,hozzátenni ezt is és
újra átpasszírozni az egészet.
Gyakori keveréssel addig főzni, amíg sűrűsödni kezd, majd ízesíteni:
val,
-2 ek cukorral (inkább függ a paradicsom savasságától),
-őrölt fehér borssal és
-2,5 dl almaecetben elkevert kukoricakeményítővel besűríteni;
Botmixerrel addig keverjük, míg krémes elegyet kapunk,
ha kell, után-ízesítjük.
Kb. 17-18 liter lesz a végeredmény, csak hogy
mennyi üveggel számoljunk.
Kevésbé babrás, mint amilyennek kinéz-a legjobb megoldás mindig az,
ha előkészítünk és kimérünk mindent-,
de aki főz be paradicsomot, az úgysem fogja sajnálni
az erre fordított időt sem!
Főleg, miután megkóstolta a végeredményt!
És higgye el mindenki, hogy nem
összehasonlítható a bolti változattal !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése