Oldalak

2012. október 12., péntek

Rántott gombafejek

...avagy fehér csiperke rántva
után maradt 1 kg csiperkém,
amiből úgy gondoltam, kiváló
rántott gomba lesz a szombati
ebédhez
...és milyen jól gondoltam!
😊
De sokkal finomabb a gomba, ha előtte pácoljuk
-ezt a Komaasszonyomtól tanultam-,
csak egy kis olaj és valamilyen fűszerkeverék
kell hozzá.
Most egy saját gyártmányú grill keverék került
a gombákra; a Kománém általában magyaros
keveréket használ...mindegy is, mindenképpen
fényévekkel lesz jobb a végeredmény!
 
Hozzávalók:
-1 kg csiperke gomba (fehér és/vagy barna)
-olaj
-1-2 ek fűszerkeverék (mennyisége függ a gomba mennyiségétől)
továbbá
-tojás
-liszt
-zsemlemorzsa
-só
-frissen darált bors
-olaj...a sütéshez
és a körítés
ja és az uborkasaláta 😀

Innen kezdem...több, ilyes fajta üvegcsém
van, különféle fűszerkeverékekkel. Nincs
ebben semmi különös, talán csak annyi, hogy
mindet én raktam össze, saját ízlés szerint
és plusz só hozzáadása nélkül. 😉
Tehát...a gombákat pucolom, leöblítem
és papírtörlőn alaposan lecsöpögtetem.
A fűszerkeveréket összekeverem az olajjal,
ezt ráöntöm a gombákra és hagyom
összeérni az egészet.
1 napot is maradhat így a hűtőben, aztán
panírozom és sütöm.
Az olajat a gombákról felhasználom sütéskor.

Mosogatás-takarékos lehet a történetünk,
ha az egész pácolásos műveletet egy nagy
nylon zacskóban végezzük, ekkor még a 
többszöri összeforgatás is könnyebb!
Ellentétben az éttermekkel, én nem rizzsel tálalom
(nem annyira szeretem a száraz rizst😏),
hanem tört-, vagy sült krumplival és tartármártással
amibe egy csöppnyi frissen reszelt szerecsendió
is bele szokott kerülni.
És a "ja" faktor...
😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése