Oldalak

2012. október 12., péntek

Nigella Lawson

 -az én házi istennőm :)
Ő az egyetlen olyan tévés "szakács"
(eredetileg újságíró, majd ételkészítési rovatvezető,
 könyvszerző és 'tévés szakács'),
akinek a stílusáért, az ételek iránti szeretetéért és
a lerövidített, jócskán megkönnyített receptjeiért
szinte rajongok! 
Amíg Őt nem láttam tévében, majdnem mindegyik
szakácstól azt hallottam, hogy ő kizárólag és csakis friss
alapanyaggal dolgozik...egy nagy fenét!
Az enyém nem egy francia csúcsgasztronómiai konyha!
Nekem bizony van 2 fagyasztóládám
-az egyikben csak zöldségek, gyümölcsök és alaplevek
vannak, a másikban húsok, kenyerek, megmaradt ételek,
amik jók még egy-egy evésre.
A magyar háztartásokra nem igazán az egy személyre
való főzés a jellemző-nálam legalábbis nem-, úgyhogy nagyon
jól tud esni ősztől tavaszig, amikor a teli fagyasztókból és a jól
megrakott kamrapolcról lehet alapanyagokat választani!
Könyveivel és műsoraival egy kultuszt teremtett, nem véletlenül!
(Manapság új  receptekkel előállni a profiknak sem kis kihívás. 
A gasztronómia szakértői szerint a kiadók emiatt próbálkoznak azzal,
hogy a szakácskönyveket 'híres' emberekkel /ne adj' ég, celebekkel/
adják el.)
„Nem vagyok séf, nincs szakképzettségem
a főzés és szakácskodás terén.
Az én mesterségem az evészet."
-az idézet Tőle származik.
Így vagyok ezzel én is-imádok enni és másokat etetni!

A tévés szakácsok közül Nigellától vettem át, főztem-sütöttem
és főzöm-sütöm rendszeresen a legtöbb receptet.
Egyszerűek, finomak, a hozzávalók sok esetben helyettesíthetők.
És nem rest bevallani, hogy sokszor igenis nincs elég idő
egy-egy nap végén az órákig tartó főzőcskére!
Ja és nem 45 kilósan ad főzési és életvezetési tanácsokat! :)
Sok olyan receptem lesz, ami Tőle származik
...és ezeket szigorúan fel is fogom tüntetni! :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése