Oldalak

2012. október 22., hétfő

Egészben sült fasírt / Stefánia vagdalt / Vagdalt hús

...NEM menzás módra
Ismét egy futrinkás nap, amikor is az éhség bevitt minket
az egyik helyi, új Ristorante-ba...ez volt az ebéd.
Iskolás koromból a menzákra visszaemlékezve
már  majdnem kardnak dőltem a gondolattól,
hogy én ilyet azóta nem ettem, nem is sűrűn vágytam rá,
mikor is a pincér meghozta a táplálékunkat.
És (szerencsére) nem egészen úgy nézett ki,
mint a menzás Stefánia vagdalt.
Először is, nem krumplifőzelékkel tálalták,
hanem pirított hagymás tört krumplival és bolognai
szósszal.
Szerintem a szakácsnak sem lehetnek túl jó emlékei,
ha képes volt így újragondolni a receptet.
Egy szó, mint száz, morzsa sem maradt a tányéromon.
Itt a hosszú hétvége, az egyik napra ezt terveztem kivitelezni.
És hogy a főztöm (sültem) mennyire hasonlít az éttermire,
nem tudom, de én így gondoltam újra.
Hozzávalók a fasírthoz:
-1 kg darált hús
-1 egész tojás + 5 db keményre főzve, a masszába
-2 zsemle (vízbe áztatni,kinyomkodni)
-2 fej hagyma
-2-3 gerezd fokhagyma
-só,ételízesítő,bors
-fűszeres zsemlemorzsa (bors,só,pirospaprika)

Fasírtot szoktam készíteni, azt mindenki szereti nálunk,
ez annak a receptje + ami kimarad a végén a jénaiból,
abból is sütök ki gombóckákat. 
És milyen jó a szakácsnak lenni, mert frissen kisütve,
kenyérkével, uborkával már nem lehet éhezni,
amíg megsül a 'főszereplő'.
A hozzávalókat összedolgozom, sütő edénybe adagolom
a massza harmadát (zsírral kikenem, fűszeres morzsával megszórom),
belepakolom a főtt tojásokat, sorban, rásimítom a maradék
kétharmad húst; a tetejét megszórom kenyérmorzsával
és a jénai tetejét rátéve előmelegített sütőben,légkeveréssel,
180 fokon, 60 perc alatt megsütöm.
Az utolsó 15 percre leveszem az üvegtetőt, hogy piruljon a teteje is.
(A jénai sütő legalább 100 éves és nagyon vigyázok rá - örököltem)
Várjunk, amíg a sült langyosra hűl, utána borítsuk ki a formából
és úgy fogjuk tudni szépen szeletelni.

A pirított hagymás tört krumplihoz:
a krumplit megfőzöm annyi sós vízben,amennyi éppen ellepi,
ebben is töröm meg és hozzákeverem a kockára vágott,
jól megpirított hagymát,.sózom, borsozom.
Tejföl, vaj ebbe nem kell.


A szószhoz:
1. Olaszosan:
-50 dkg paradicsom (héj nélkül)
-5 evőkanál olaj
-1 fej vöröshagyma
-1 gerezd fokhagyma
-1 db sárgarépa-elhagyható
-1-2 evőkanál cukor
-bazsalikom
-rozmaring
-oregánó
-őrölt bors
-só

összefőzés után a botmixert engedjük rá :)

2. Szintén olaszosan:
felmelegítem a SÜLT PARADICSOMSZÓSZOMAT...ennyi...recept már közzétéve. :)
3. Magyarosan:
egyszerű paradicsomszószt készítek..Egy pici vízben összefőzök egy kis zellergumót, hagymát és babérlevelet. Előveszek egy üveg paradicsomlevet, rántást készítek rá és a főzet levével felhígítom; só, bors, cukor megy bele.

Tegnap este a 2. variációval tálaltam, ma pedig a 3-kal
(csak mert kiürült egy üvegnyi a sült szószból).
Ja, ehhez nem ettem savanyúságot.
:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése