2012. október 30., kedd

Töltött paprika

A gyermeknek tettem fel ismét a kérdést, hogy mit enne a szünidő alatt. 
A válasz csuklóból érkezett: töltött paprikát, 
grízgaluska levest és süthetnék sütőtököt 
(ha nem okoz vele nekem nagy gondot :)))  
Áruházba be: vele szedettem össze a zöldségeket-ő is mérte le-, 
a húsokat ő választotta (na nem kitolásból, hanem mert így szerette volna; 
én nem állok a 'fejlődése' útjába :)
Alig bírta kivárni, hogy kész legyen; 
a tejfölös variáció az övé, én simán eszem! :D
 
Hozzávalók
a töltelékhez:
-1 kg darált húshoz (70/30-as, vagy 80/20-as-ne legyen zsírosabb),
-25 dkg rizs (számomra a legmegbízhatóbb mindig az Uncle Bens),
-1-2 db tojás-ki mennyire szereti keményre a húst,
-1 közepes fej hagyma,
-2-3 gerezd fokhagyma,
-1 dl olaj,
-só, bors, ételízesítő,
-10 db tv paprika (csak mert 5 gombóckát magába teszek még bele) ;
A húst összekeverem a rizzsel, a tojásokkal, sóval, borssal; 
olajon az apróra vágott hagymát üvegesre fonnyasztom, 
rányomom a fokhagymát és hozzákeverem a húshoz.
A rizst nem szoktam előfőzni- nem is nagyon értem, hogy miért kellene, 
hiszen egy órát főzöm a paprikákat nagyon lassú tűzön 
és ezalatt azért illik a rizsnek is megfőnie!
A paprikák tetejét levágom, a csumát kiszedem (és ezeket sem dobom ki, 
mert vajas kenyérrel nekem kiváló lesz reggelire), 
a húst belenyomkodom-óvatosan, hogy szét ne repedjen- 
és hogy legyen elég helye terjeszkedni, 
az ujjammal egy lyukat csinálok bele!
a főzéshez:
-2 liter (saját) paradicsomlé,
-kb. 1 liter víz,
-20 dkg cukor,
-néhány szelet zeller-sokkal finomabb lesz tőle!,
-só, bors,ételízesítő;
Felöntöm paradicsomlével a paprikákat; egy üvegnyi vizet felforralok, 
ebbe teszem a cukrot, sót, borsot (feloldom őket) 
és így öntöm hozzá a fazék tartalmához- annyi lesz így a lé, 
hogy szépen ellepi 'papriékat'. Felfőzöm, ekkor teszem bele a maradék 
5 gombócot és lassú tűzön főzöm egy órát; 
nem szabad kavarni, csak a fazekat forgassuk meg párszor.
a rántáshoz:
-1 púpos ek liszt,
-olaj, amennyi felveszi-a levesből egy pár szedőkanálnyi mennyiséggel felhígítom;
 Ha megpuhult a paprika, rántást öntök rá és már csak pár percig főzöm, 
hogy ne legyen liszt ízű. Nem szeretjük se rövidebb lével, se sűrűbben.
Úgy voltam most ezzel, mint a gyermekem a gombapaprikással,háromszor ettem belőle :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése