Oldalak

2012. október 9., kedd

Gyümölcsös joghurttorta keksz ágyon

Holnap lépnek a 42. közösen eltöltött évükbe 
az Após "szaktársék" :)))
Ajándékot ilyenkor nem veszünk, inkább pezsgővel 
és valami házi finomsággal köszöntjük Őket. 
Most ezt gondoltam ki. 
Holnap hozzáírom, hogy milyen lett!  :)

Hozzávalók egy 24 cm-es kapcsos tortaforma alaphoz:
-200 g babapiskóta és
-200 g édes keksz összetörve-pácoló zacskóban a legegyszerűbb;
-200 g olvasztott vajjal összekeverve és a tortaformába nyomkodva; mehet a hűtőbe, míg a joghurtot elkészítem.
A joghurtkrémhez:
-500 g natúr joghurt (jó minőségű legyen, mert elfolyik az egész),
-50 g cukor,
-200 ml tejszín,
-10 lap zselatin (mivel a krémbe is tettem gyümölcsöt),
-50-50 g ribizli és málna (most piros gyümölcsöket akartam).
A zselatin lapokat hideg vízbe áztattam 5 percre; 
a joghurtnak a felét felmelegítettem, 
de csak éppen jó melegre és a lapokat 
egyenként belekevertem a cukorral együtt. 
Hozzákevertem a joghurt másik felét is; 
amíg ez hűlt-közben sűrűsödött is-, 
a tejszínt jó félkeményre felvertem 
és óvatosan összeforgattam a két krémet. 
Jó lett volna fehéren is a krém, de vágásnál szebb, 
ha látszik benne a gyümölcs, 
úgyhogy így keveredett bele 100 g piros bogyós is.
Az alapra öntöttem a krémet és ment vissza hűlni.
A gyümölcsös feltéthez: 
-300 g bogyós összesen, most fagyasztott-természetesen a saját bokrainkról!;
-50 g cukor;
-250 ml víz;
-1 tasak expressz tortazselé-nálam most ez a nyerő-leírás szerint elkészítem;
addig a tortát feldíszítem bogyóékkal,ráment a zselatin, 
majd ismét hűtő-holnapig.
Ja, ami gyümölcs megmaradt, azt felmelegítettem, 
átpasszíroztam, egy kicsit főztem, hogy sűrűbb legyen
-ez lesz az öntet a tortához. 
Rakhatunk bele cukrot,mézet, édesítőt, ha savanyú lenne. 
Ez hidegen kerül az asztalra.
Itt a végeredmény:
Ismét egy jól sikerült nap,jól sikerült étellel. 
A torta nem esett szét, nem folyt össze a zselatin, 
nagyon jó állaga lett a joghurtos krémnek 
és nagyon finom lett a keksz alap is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése