Oldalak

2012. október 14., vasárnap

Zöld paradicsom dzsem

Kiválogattam 5 kg-ot a paradicsomból-nem a méregzöldeket (inkább a már világosabbakat,azokban ugyanis egyre kevesebb a méreganyag),azok mennek az ablakba beérni-, 
feltettem főni (saját levében) és legalább 1/2-3/4 órát főztem közepes lángon (kavargatva!); ugyanis ennek kell ennyi idő, hogy teljesen puha legyen, különben nem lehet vele mit kezdeni. 
Nagy lyukú passzírozóval áttekertem az egészet, majd sűrű szűrőn is átszűrtem, mert nekem ez úgy szebb, ha nincs benne a mag.  
3 liter lett a tiszta mennyiség.
Hozzávalók:
-1,125 kg cukor (elvileg), de feltornáztam 1,5 kg-ig,jobb lett;  
-4 csomag dzsemfix 3:1-ben;
-1 zöld citrom leve-ne sajnáljuk azt a 70-80 Ft-ot;
-3 kk vaníliakivonat;
-1-2 tk őrölt szegfűszeg és
-1-2 tk őrölt fahéj.  
Nekem így jó. És mivel ez nem egy áttetsző lekvár, nem baj, ha őrölt fűszer is kerül bele.  
Fejre állítom 5-10 percre,majd plédek között kihűtöm.
Ezeket sosem teszem nagyon nagy üvegekbe; és így még ajándéknak is jó lehet!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése