Oldalak

2014. április 2., szerda

Minestrone leves

...nem feltétlenül autentikusan!
Nevezhetnénk ugyanis paradicsomos bablevesnek
is a kicsikét, de mennyivel szebb
a hazája-béli neve! :)))
Hozzávalók:
-kevés chilis olívaolaj(-om)
-5 dkg vaj (igazi :)
-2 doboz babkonzerv (általában chilis)
-1 doboz paradicsomkonzerv (hámozott, olasz)
-2-3 gerezd fokhagyma (szeletelve)
-1 kisebb fej vöröshagyma (apróra)
-2 szál újhagyma (karikára)
-2 db sárgarépa (kis kockára)
-3 szál halványító zeller-egy egész darabról leszedve- kis kockára;
  (lehet, hogy szentségtörést szoktam elkövetni, de vékonyan
   meg szoktam hámozni a zellerszárat, mielőtt  darabolnám)
-1,5 l zöldségleves
-15 dkg levestészta (kiskagyló, gyűszű...)
-só
-darált bors (jó sok :)
-2 ek cukor (a paradicsom savassága miatt kell -nekem legalábbis)
Olívaolajon felolvasztom a vajat (így nem ég meg),
ebbe szórom a feldarabolt zöldségeket (mindent),
sózom, borsozom és félpuhára főzöm.
Ekkor öntöm hozzá a paradicsomkonzervet
(egy kicsit összenyomkodva), a babkonzerveket,
felöntöm a levessel (nem kell több,
úgy jó, ha sűrű a leves!) és miután felforrt,
belekerül a cukor és a tészta is-így főzöm készre.
Ha valaki nem szereti a csípős ízeket
(ez egyébként enyhén, kellemesen csípős lett),
természetesen kihagyhatja ezeket az összetevőket
-de kár lenne! :)))
És hogy mennyire vagyok leveses?
Hát csak annyira, hogy 2 igen nagy tányér
után indultam utamra! :D :D :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése