Oldalak

2015. március 15., vasárnap

Túróval töltött zsemle

A ház Urának egy (igen nagyon) régi óhaja
(csak, mert tudjuk, hogy amit én nem annyira szeretek,
azt igen ritkán vagyok csak hajlandó elkészíteni! :)))
Hozzávalók (6 db zsemléhez):
-6 db nagy méretű (császár) zsemle

-25 dkg túró
-a 6 zsemle belseje
-2 ek VANÍLIÁS CUKOR
-10 dkg cukor
-csipet só
-2 egész tojás
-2 dl tejföl (jó minőségű)
-3 marék aranymazsola
-2 ek rum aroma

-2 ek VANÍLIÁS CUKOR
-2-2,5 dl tej

-egy kis víz (amibe a zsemlék tetejét belemártom)
-kevés porcukor (amibe pedig a vizes tetejű zsemléket mártom :)
A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A zsemlék tetejét (a felső harmadnál) levágom, a belsejét
kiszedem (nem kell a héjig!), ezt beletépkedem- és összekeverem
a túróval, tojással, cukrokkal, tejföllel és a citromhéjjal.
Ha valaki nem szereti a mazsolát, ki is hagyhatja.
A fenti egyveleggel megtöltöm a zsemléket, amiket
egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszek;
a tejet felmelegítem a vaníliás cukorral és meglocsolom
mindegyik töltött szépséget.
A sütőt légkeverésre kapcsolom, a zsemléket 10 percig
sütöm, majd a kalapok visszakerülnek
és így is pirítom még 10 percig.
Ha szükséges és/vagy igény van rá mehet egy kis
porcukor is a tetejére. :)))
Mindig készül újabb és újabb és újabb... :)))
Szóval, desszert is, túró is van benne
és még finom is...egyesek szerint! :) 
Ui.: egy felet megettem én is, de csak a szolidaritás miatt! :)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése