2014. január 12., vasárnap

Tzatziki

Alap a konyhámban
-olyannyira, hogy a Komám a múltkor is megjegyezte (vigyorogva),
hogy nálam mindig van tzatziki is (bár igen szereti, úgyhogy jó, hogy van! :).
Na, szóval, félig csalás a hozzávalók egyik öszetevője,
de mivel alapjába véve rendes kislány vagyok,
azért a problémát kiküszöbölöm azzal, hogy egy másik összetevő
viszont igen jó fajta szokott lenni! :)))
(Vagy egy ötlet, hogy az legyen!)
Hozzávalók:
-2 db kígyó uborkához
-1 zacskó Kotányi Tzatziki fűszerkeverék
(a csalás tárgya-mea culpa, de ennél jobban még nem jött be semmi :)
-só
-3 dl görög-, vagy
-6 dl natúr joghurt-amiből a végén szintén 3 dl lesz!
Itt, ugye, nem sok kérdés van a görög joghurttal kapcsolatban,
mert tökéletes, sűrű, ahogy annak lenni kell;
annál több viszont a mezei társával kapcsolatban,
ami viszont hagy kivetnivalót maga után
-de ezen is lehet egy keveset alakítani! :)
Ha natúr joghurtot veszünk (bármilyen okból),
az előírt mennyiség kétszeresét vásároljuk!
Előszedünk egy tésztaszűrőt, kibéleljük pl. sűrűn hajtogatott gézzel,
(már ha van az embernek asszonynak egy traumás Kománéja :)))
egy tálat alátéve beleöntjük a joghurtokat
és a hűtőben pihentetjük egy pár órát.
Ezzel azt fogjuk elérni, hogy a 6 dl joghurtunkból pontosan 3dl (szerintem)
víz fog kicsepegni, de ezek után, legalább majdnem olyan állagot fogunk elérni,
mint amilyet drága kollégája esetében már elértek a gyárban. :)
 Ez már elég sűrű lesz ahhoz, hogy a tzatzikink ne
egy úszós valami legyen, hanem
-miután a meghámozott uborkákat a V-gyalu vékony Julienne-szeletelőjén
átküldtem és besóztam (reszelhetik is), majd alaposan kinyomkodtam-
egy jól "kanalazható" mártás!
És a csaláshoz visszatérve, sok mindennel próbálkoztam már,
de ez az eddigi egyetlen, ami teljesen hibátlan az én (falusi) gyomromnak! :)))
Ne kell mindig kaviár!
(képletesen szólva :)


2 megjegyzés: