Oldalak

2014. január 1., szerda

Pikáns virslis falatkák

...vagy hogy ismét aktuális legyek, 
batyus falatkák. :)))
Teljesen kiváló sörkorcsolya,
vagy borkorcsolya,
vagy éjfél után pezsgőkorcsolya,
pálinkakorcsolya...
vagy kifordított bundakesztyű...
kinek mi tetszik!    :) :) :)
Akkor kezdem innen,
csak mert tegnap (tavaly :) estére már teljesen
elveszett az a fránya időgépem
még tiszta szerencse, hogy a buliba időben odaértünk
(mondjuk nem is voltam túlcicomázva, 
de a ház Ura szerint falura teljesen jó voltam úgy is! :))) 
Szóval, mivel tegnap este esélyem nem volt közzétenni 
-leginkább- semmit, most erőt veszek magamon 
és áldozok Thot oltárán! :)))

Hozzávalók:
-70 dkg liszt
-2 egész tojás
-2 doboz kefír
-5 dkg élesztő
-1 dl tej
-1 dl olaj
-2 kiskanál cukor

-só, bors
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
-6 szál virsli
-4 tk magos mustár 
-4 tk dijoni mustár
-pici őrölt cayenne bors
-só
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
-1 db egész, felvert tojás, a lekenéshez
A hozzávalókból tésztát dagasztok,
3-szor 5 percig-jó munkához idő kell. :)
Jelen tészta egy éjszakát fog eltölteni a hűtőben
lefedve, ugyanis lassan is lehet ám keleszteni a tésztát
-főleg, ha közben a fejünk már le-le bakkan a fáradtságtól. :)
Tehát másnap (ma :) fojtatom a sütkérezést!
A tésztát 2-3 mm vékonyra nyújtom,
 Határokon túlívelő tésztanyújtás. :)

És hogy a "fényképelő" gép hogy néz ki megint ?! :)))
(Tartalomhoz a forma..avagy a maradék tészta se menjen kárba
-inkább pocsékba! :)))
köröket szaggatok (majd később) háromszögeket vágok belőle, 

amiket megkenek a mustárok keverékével,
mindegyikbe egy-egy virslidarabkát helyezek
és miután formáztam őket, lekenem
egész, felvert tojással a tetejüket.
Igen, az elején még "malackák" is készültek,
amire a ház Ura azt mondta, hogy pont olyanok, mint én.
Mármint olyan aranyosak! 
Utána már csak háromszögeltem!
:D :D :D :D :D
 Előmelegített sütő, légkeverés, 180 fok, 15 perc.
Ja és ki ne hagyjam a történet lényegét:
a ház Ura az este folyamán minden résztvevőnek elmesélte,
hogy Ő egész éjjel a konyhában volt,
sütött-főzött-robotolt, az Asszony meg...
azt sem tudta, hogy napok óta hol vagyok!?
Szóval komoly ígéreteket tettem, hogy nem fogja az újévet 
teljes testi mivoltában megérni! :)))
Csak mert ezek is jöttek még velünk a buliba: 
Raffaello 
Gabonapelyhes ropogós 
és Zoli barátunk nagy kedvence, a
 Grillázs szelet
(LEGO szelet-mert 1,5x2 cm-es darabokra vagyok képes felvágni-Miatta :)))
Meg ezek:


Viccet félretéve, ha írok még a ház Uráról, 
akkor megúszta!  
:))) :))) :)))

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése