Oldalak

2014. január 11., szombat

Hamis marcipán

Hozzávalók:
- 1 dl tej
- 35 dkg cukor
- 10 dkg rétesliszt
-10 dkg simaliszt
- 10 dkg vaj (igazi)
- 2 ek színtelen mandulaaroma
A tejben (kis lángon) feloldottam a cukrot,
beleszitáltam a liszteket -először még habverővel,
a vége felé már fakanállal kavartam-,
majd miután levettem a tűzről, hozzákevertem a kis kockákra
összevágott vajat és a mandula aromát.
kicsit mások a mennyiségek,
úgy döntöttem, ezekben állapodok meg.
A még forró masszát is inkább egy szilikon formába
lapogattam, innen -miután kihűlik- könnyebb
is lesz kiborítani és utána kimérve, fóliába elcsomagolni.
(Alaposan bebugyolálva sokáig eláll a hűtőben!) 
10 dkg-os csomagokban
(Ezt is itt hagyom, Juditka ajánlása:
az átgyúráshoz majd 1-2 ek étkezési keményítő és
1-2 ek átszitált porcukor keveréke ajánlott.)
Nagyon jó lett a végeredmény!
Folyt. köv.!

2 megjegyzés:

  1. Ugye milyen finom és nagyon jól lehet vele dolgozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen tökéletes alternatíva! Köszönet érte! :)

      Törlés