Oldalak

2014. január 23., csütörtök

Pecsenyeszaft sült húsokhoz

A történet onnan indult, hogy hétvégén részt vettem
egy erősen felnőtt korban lévő osztálytalálkozón. :D
Ezzel még nem is lett volna semmi, de a Lányok 
Vénasszonyok kitalálták, hogy ott is kell aludnunk,
mert ennyi év távlatot nem lehet röpke egy éjszaka
alatt megkibeszélni! :)))
Én meg, mint jó kislány (a legfiatalabb lévén köztük :))),
bevállaltam a reggelit,
Csakhogy most nem ők a főszereplők,
hanem ami abból a két sült csirkéből maradt! :)
Ha azt vesszük, semmi nem is ment a kukába,
csak mert a történet legvége meg Cica előtt landolt
-mármint a csontok! :)
Tehát két jó vágású csirkét -befűszerezve-
elhelyeztem a 180 fokos sütőben és
kb. egy óra alatt megsütöttem őket,
majd miután egy kicsit hűltek,
(mert csak nincs azbesztből a kezem :)
lecincáltam a húst a csontokról.
A tepsiben maradt pecsenyelébe
(amiben a húsok sültek)
beledaraboltam 4 nagyobb sárgarépát,
2 petrezselyem gyökeret,
2 nagyobb fej vöröshagymát,
vagy 4-5 gerezd fokhagymát
majd a csontokkal, 2 babérlevéllel,
pár szál zeller levéllel
és még vagy 1,5 liter vízzel
együtt főni tettem az egészet a gázra.
Miután a zöldségek megfőttek, krumplinyomóval
szétnyomtam nagyjából mindent a tepsiben
és sűrű szűrőn át is passzíroztam a levet.
Újra tűzre téve ízesítettem még rajta
és hideg vízben elkevert étkezési keményítővel
beállítottam a sűrűségét is.
Kétszer 6 dl lett a végeredmény,
ami szépen elcsomagolva került a fagyasztóba,
 
így ha legközelebb sült hús kerül az asztalra,
csak fel kell melegíteni és lehet öntözgetni
nyakra-főre a sültet a tányérunkon! :)))

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése