Oldalak

2013. február 10., vasárnap

Tökéletes tejbegríz

Vasárnap reggel (inkább délelőtt :) felteszem
a csemetének a 100 Forintos kérdést, mégpedig,
hogy mit óhajtana reggelire (tízóraira :);
bár szerinte kérdeznem sem kellene,
mert úgyis tudom a választ- az biztos: tejbegrízt!
Annak idején, amikor először haladtam el
a boltba (egyedül) megvenni a tejbepapinak valót
(mert szerintem már nagylány voltam),
az anyukám szavaiból kivéve grízt kerestem
-mondanom sem kell, ilyet nem tartott a helyi "áfész",
úgyhogy szégyenszemre még egyszer
kénytelen voltam elballagni.
Ezt a bakit elkerülendő, mikor a királylány
már tudatára ébredve oda és vissza volt a tejbegrízért,
elmagyaráztam neki, hogy a két elnevezés
ugyanazt az árut takarja, csak az 'okos' felnőttek
sokszor, sok névvel illetik ugyanazon dolgokat.
(Mert kérdeztem én, miért nem lehet ráírni a búzadarára,
hogy az a gríz, nem? :)))
Azt mondta, érti. Akkor volt kb. 2,5 éves. ??? 
Sose lehet tudni!  ;)
És akkor a még félig lágy tejbegríz hozzávalói:
-2,5 dl tejhez
-0,5 dl gríz/vagy búzadara :) és
-1 ek cukor-ez el is hagyható, ha instant kakaóport, vagy édes feltétet teszünk rá.
A tejet melegíteni kezdem-alacsony lángon-,
így se kifutni, se leégni nem fog;
ha már jó forró, de még nem fő,
folyamatos keverés mellett (kézi habverővel)
beleöntöm a grízt a cukorral és lassú tűznél
1-2 percig főzöm.
Óvodás korunkban mindig -kivétel nélkül-
szörppel kaptuk; azért eszem azóta vajjal és fahéjjal! :)))
Ez a Gyermeké-kakaóporral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése