Oldalak

2013. február 15., péntek

Szalámis pizza

Ott hagytam félbe a múltkori történetet a Sült paradicsomszószos csigáknál, hogy maradt egy fél üveg a sajtos szószból; nem hagyhattam tönkre menni (és ahogy mondani szoktam, inkább pocsékba, mint kárba...:), így gyors ötlettől (és korgó gyomortól) vezérelve, pizza készült. A kevesebb, több elvet vallva a pizzánál, túl sok dolgot nem is varázsoltam elő a hűtőből-a paradicsomszósz a reszelt sajttal adott, mindig van itthon jó féle szalámi is + egy fej vöröshagymát szálasra vágva megdinszteltem hozzá és még egy kis reszelt sajt a tetejére. 
Előmelegített sütő, légkeverés, 220 fok, 10 perc. Egy pár éve (pontosan, mióta én sütöm a pizzát) leszoktam a ketchuppal való evéséről-sokkal finomabb nélküle-, így lehet igazán élvezni az ízeket!
A tészta receptjét már közzétettem: a legjobb Olasz pizzatészta; de itt van újra (csak most 25 dkg lisztről csináltam és 2 emberes (asszonyos) méretű korong lett a végeredmény :) 

Hozzávalók:
-1 kg liszt-BL80-as kenyérliszt a legjobb. Ha nincs, 80 dkg sima- és 20 dkg réteslisztet keverjünk össze
-1 ek tengeri só
-1 ek cukor
-1 csomag élesztő-ha instant, akkor jó minőségű legyen!
-650 ml meleg víz-nem forró.


Ennyi! Nem szabad sem tejjel, sem olajjal elrontani a tésztát!!!
Ez így tökéletes! 
Ujjnyi vékonyra nyújtom-így lesz roppanós-, rákenem a szószt, erre jön a szalámi, a sült hagyma és még reszelt sajt.
Ez se volt sokkal több fél óránál!

2 megjegyzés:

  1. Szépen feljött a tésztád. A miénk olyan mindig, mint a vakaró, bár finom. Legközelebb a tejet kihagyom belőle.
    Mi is jobban szeretjük ketchup nélkül. Mostanában a teljölös alapúakat preferáljuk. Maradék csirkepaprikásból (apróra vágva), gombából. Ha konzerv csiperke, akkor is megpirítom előtte, így senkinek nem lesz tőle "durchmarsch". Beválik még nálunk a tenger gyümölcsei feltét is.

    VálaszTörlés