Oldalak

2013. február 10., vasárnap

Gyökérkenyér / Paillasse

Olyan sokszor veszek ilyet különböző helyeken, hogy kénytelen voltam kipróbálni, az itthon sütött hogy sikerül?!
Sikerült, de ahogy a főzés az én 'asztalom', a kenyérsütés nem az.
Lehet, hogy ehhez köze van olyan külső tényezőknek, mint hogy rendkívül finom pékárut kínálnak hozzánk közeli üzletekben; vagy leginkább az, hogy minimális a kenyérfogyasztásunk; ha veszek is, akkor különböző kifliféléket, vagy ciabattát, vagy épp gyökérkenyereket.  Ez van.
Elkészült a húspástétom; ezt másnap készítettem, de úgy felejtettem el felrakni, ahogy volt :(   :)))
Bár önmagában a két alapanyag tökéletesen elég lett volna, azért tettem mellé még egy kevés savanyú káposztát is (hagymával, borssal, házi ütött olajjal-mmmmm).
Hozzávalók:
-50 dkg (kenyér)liszt
-fél csomag élesztő-nem por
-1 tk cukor
-3,5 dl langyos víz 
-1 ek tengeri só
-2 nagy maréknyi pirított hagyma
A lisztet tálba szitáltam (és ezt a lépést ne hagyjuk ki soha-elkerülhetünk vele sok balesetet), a közepébe mélyedést csináltam, ebbe törtem bele az élesztőt a cukorral és kevés meleg (nem forró) vizet ráöntve hagytam, hogy felfusson. Ezután belekerült a só, a maradék liszt, dagasztottam, nyújtottam és rászórtam a pirított hagymát (a nagy kék-sárga üzlet egyik kiváló terméke :). 
Ezzel átgyúrtam, a tésztát kétfelé szedve formáztam és kelesztettem sacc 1 órát.
Vízzel lefújtam a vekniket, így mentek sülni.
Előmelegített sütőben, 180 fokon 45-50 perc alatt lett kész. A sütőből kivéve még egyszer lefújtam vízzel, így lett jó ropogós a héja is.
Okosság: a sütő aljába egy tepsibe kb. 1 liter vizet tettem, ezzel meg is volt a páradús környezet a sütéshez :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése