Oldalak

2013. február 17., vasárnap

Piskótatekercs

Hankka a múltkoriban ilyet sütött 
(olyan sokszor sütök ilyet, mégsem jutott 
eddig eszembe az almapüré hozzá), 
nekem meg db jóvoltából mindig van valami 
ilyesfajta kincs a spájzomban :)
Az ötlet adott volt, az alkalom most jött el.
Kifejezettem laktató menü után tettem az asztalra 
-mondja bárki is, hogy kell ennél finomabb desszert utána!
(Ha hétvégente Királylány találkozó van nálunk, 
akkor is sokszor sütök ilyet 
-hősibarack lekvárral töltve- délutáni nasinak. :)
Hozzávalók:
-6 egész tojást
-6 púpos ek. kristálycukorral habosra keverek
-6 ek. sima-, vagy süteménylisztet és
-fél csomag sütőport óvatosan beleforgatok
(Ha ugyanezt a tésztát pl. meggyes piskótához készítem, 
abba egy tasak sütőport teszek és azt 
160 fokon sütöm 30 percig, légkeveréssel.)
Előmelegített sütő, légkeverés, 180 fok, 10 perc. Slussz.
Ez a mennyiség  egy (a lapos) gáztepsi méretéhez elég
-amit előtte sütőpapírral kibélelek; most két tekercs készült.
A hősibarack lekváros.
Almapürével + fahéjjal.
A sütőből kivéve-még forrón,teflon kezem van
-konyharuhára borítom, megtöltöm a töltelékkel 
(most a 'sógorék' Aldis almapüréjével és a hősibarack lekvárommal),
így tekerem fel és így is hagyom kihűlni! 
Nem fog eltörni és tökéletesen megtartja a formáját!
Az almapürére szórtam egy kevés fahéjat 
(az kötelező tartozéka az almának :), a tetejére pedig porcukrot.
Csak hogy teljes legyen a kímélő menüsor :DDD

2 megjegyzés:

  1. De elfogadnék most egy szeletet! :) Pontosabban kettőt, egy ilyet - egy olyat! :)

    VálaszTörlés
  2. Semmi nem maradt! A maradék almaszószt pedig felmelegítettem és azzal öntötte mindenki nyakon a piskótát; kösz' az ötletet! :)

    VálaszTörlés