Oldalak

2013. március 31., vasárnap

Töltött káposzta (húsvétra)

Kezdem innen: kaptunk a Sógorasszonytól egy
nagyon szép, 5 literes káposztafőző fazekat.
Eddig csak nézegettem, barátkoztam vele,
de most előszedve az edényt (és a bátorságomat),
ki is próbáltam.
A bátorság próbája az új edény és vele az új főzési
technika.
A tapasztalat röviden: igen nagy az esély rá, hogy
áttérek az ebben való káposztafőzésre/sütésre,
ugyanis semmi macera nincs vele.

Amik most az edénybe kerülnek:
-0,5 kg darált húsról töltelék, ebbe kerül
-12,5 dkg gersli-többször átmosva
-1 nagy fej vöröshagyma-apróra vágva, dinsztelve
-4 gerezd fokhagyma-átnyomva
-zsír
-só, bors, csemege paprika
-1-1 ek Piros Arany és Gulyáskrém
-a sonka és kolbász főzőleve
-10 savanyú lapu és 3 nagy marék a savanyú káposztámból-mindet mossuk át forró vízben
-fél pár/szál a házi kolbászból
-pár szelet az alsó képen látható sonkából 

 
receptje is megtalálható a blogomon, a készülő ételek
garmada és az időm rövidsége miatt most nem írom le újra,
mea culpa.
A különbség az előzőekhez képest annyi, hogy most házi sonka
és házi kolbász került a fazékba a töltelékek mellé.
Plusz a lényeg (majdnem lemaradt :), hogy sütőben készült el.
Összepakoltam mindent a fazékba, szokás szerint
-az edényt nem kell beáztatni, mint a pataki kerámiát-,
180 fokra állítottam a sütőt és a még hideg sütőbe toltam a fazekat.
Miután felfőtt a káposzta, (lefedve) 2,5 órát töltött el bent a kicsike,
anélkül, hogy (akár) rázogatni kellett volna.
Minden puhára főtt és semmi nem esett szét!
Megtartom! :)
És hogy a húsvétkor készült töltött káposzta mitől finom?
Ahogy db mondta, a sonkától, a kolbásztól és ezek főzőlevétől!

2 megjegyzés:

  1. Guszta nagyon a káposztád, a füstöltektől különösen fincsi lehet! :) Hát még hogy ebben a gyönyörűséges kerámia fazékban párolódott készre! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Féltem egy kicsit a végeredménytől (és hogy nem gázon készül), de teljesen kifogástalan lett.

      Törlés